söndag 5 september 2010

Sånt man gör en sån där helg när barnet har streptokocker och inte får lajja med andra barn, men ändå är så pass piggt så det vill underhållas.



Fredagen var enda dagen med lite feber. Då var det bara vällingdrickning i prinsesskrona som dög.

På lördagen vågade sig daredeviln Olle på en dejt, under förutsättning att vi var utomhus, Lia höll sina smittohänder i vantarna, och han själv höll sig i bakgrunden.


Det blev även en del spel. Fiskespelet, som är från 5 år, visade sig vara lite för avancerat. Även för mig och Simon. Fiskjävlar.


Bordsbowling visade sig dock vara en hit. När jag väl accepterade att Lia inte var det minsta intresserad av att spela med eller emot mig. Hon ville spela ensam.
Nåväl, festligt var det iallafall tyckte vi. Men det gjorde nog inte grannarna under.



Lördagkvällen ägnades åt äckelfilm på hög nivå, 'Human centipede'. Vi blev sugna på fjortissnacks, Grillchips och lökdipp, som vi snart slutade äta allteftersom äcklet ökade. Jag vet inte vad som var värst, tandutdragandet eller munbajsandet, (har ni redan sett den eller inte bryr er om spoilers, markera det vita området bakom den här parentesen) men jag kunde iallafall sova på natten, och det är jag tacksam för.


På söndagen promenerades det..


..och när hon sov middag, sommarens kanske sista utomhusfika. Just det, sånahär mysiga fik har vi i Solna, ni söderomsöderälskare.


1 kommentar:

Elisabeth sa...

oh fy fan. tandutdargningen. jag var tvungen att blunda, hålla för öronen och sjunga "lalalalalala", tom när han la tänderna i den där metallbehålaren (vad nu sånna heter nu igen). visste att du också skulle äcklas av den.

haha du skulle sett fiskespelet ungarna, jag tog hand om i usa, hade.
den spelade tre melodier på raken, skithögt, och inte hela melodierna.
Liksom (ingen sång då, men så du vet vilka melodier och hur långa) "London bridge is falling down, falling down. London bridge is, falling down. da-na-na-na. Old McDonald had a farm danananana, Old McDonald had a farm, danananana, Twinkle, twinkle little star, how I wonder what you are" Ja, så tätt följda efter avarandra. Sen 3-4 sekunders tystnad och sen satte det igång igen. USCH!!!