söndag 12 september 2010

LördagSöndag


Varje år arrangerar min syster och hennes man en kräftskiva i deras uthus.

Det blir alltid ett riktigt fylleslag med bra musik och allsång, så det var med sorg i hjärtat jag tackade nej eftersom Simon redan hade tackat ja till herrmiddan.. (som sen i sista sekunden blev FRAMSKJUTEN på grund av att värden blev sjuk. Jävlar vad arg jag blev, men vad gör man..)

Bild från förra årets kräftskiva. Buhuuu.. Hoppas det var värdelöst i år. /Självisk75

Nåväl, Simon kickades ut iallafall eftersom jag och Amanda redan hade bestämt att ha mini-kräftskiva (eftersom jag ville trösta mig med kräftor på mitt håll iallafall) med True Blood-maraton, eftersom hon ligger lite efter oss, och jag har inget emot att kolla på Eri.. avsnitten igen.

Det blev en mysig tillställning med mycket skalande från min sida eftersom Amanda är livrädd för kräftor och bara vill få stjärtarna serverade utan att se vad de kommer ifrån.


Och eftersom Amanda är Lias största idol, så tog hon genast efter kräftskräcken..

Härmapa

Och efter en stund blev det nästan precis lika mycket drag som på en vanlig kräftskiva. Olle och Lia betedde sig iallafall kusligt lika två snapsfyllon. (Obs, sänk ljudet..)



Sen fortsatte dom små alkisarna med att göra sina bästa Tom Cruise-imatiationer innan det var dags att sova.



Det som sen skulle bli ett maraton blev bara ett och ett halvt avsnitt, men vad gjorde väl det när det varvades med vindrickning och skvaller på balkongen.


Den här dagen har spenderats i Haninge på ett födelsedagsfika för hon som jag egentligen skulle sluta umgås med eftersom hon alltid får mig att känna mig så värdelös.


Vi åt hemgjorda pajer med hemgjord vaniljsås medan deras son åt hemlagad barnmat.

Jag hatar henne.

2 kommentarer:

A sa...

P.A.R.T.Y!

Sara sa...

Lia och Olle - underbaringar!!