söndag 23 januari 2011

Resten av helgen


Då jag agerat 'engagerad pulkamamma' i säkert en timme under lördagen, var jag på kvällen tydligen tvungen att fira det med en redig drängfylla..

 Det är lite oklart om den relativt nyblivna vegetarianen Amanda pekar finger åt världens godaste serranoskinkarullar för att hon inte fick äta dom, eller åt mig som faktiskt fick.

Allt var mycket dimmigt, men jag minns djupa och fina samtal, att våra djupa och fina samtal stördes av alltför hög musik, att vi som två kärringar gick och klagade till en bartender eftersom vi inte vågade gå direkt till dj-båset. Inget hände dock så vi bytte ställe. Fler ATP-poäng.. Jag minns även jordnötsstjälande och ett antal taxiresor varav en varade i ungefär 20 sekunder. Resten är borta.

Borta var även min tidigare iver att åka till IKEA idag när jag vaknade imorse. Men några tabletter senare bar det ändå av.

 Jag lägger till 'när man är bakis på IKEA en söndag', till min ha-alltid-med-Ipad-lista. 

Vi åkte dit för att köpa nya luckor till badrumsskåpet, en barnstol och en lysrörslampa till köket. Vi kom hem med lakan och ett 4-pack galgar. Ett mycket misslyckat besök, och damn you IKEA som inte säljer lösa luckor utan tvingar en att köpa hela skåpet. Orka.

Goda nyheter idag var dock att DN äntligen skrev om min The Ultimate Tourist som dom har lovat att göra i flera veckor. Tyvärr hamnade det 'bara' i tidningen och inte på nätet, så det blir inga Google-poäng där, och jag mår fysiskt dåligt av att inte kunna länka till något, så jag får göra såhär töntigt istället. Jag är nämligen lite mallig, så jag måste.

 

Edit: Här skrev jag tidigare lite hånande om ett hatmail jag fick i samband med artikeln, skrivet av en missunnsam och aggressiv stackare.
Jag blev dock tvungen att ta bort det, trots att jag självklart inte nämnde personen vid namn. Jag är för svag helt enkelt. Det kommer aldirg bli någon Alex Schulman av mig.

/TarKritikJättebra-75

2 kommentarer:

A sa...

Nej! Mer "Alex Schulman". Det är alltid kul med outande av aggressiva människor! :D

Kul med artikeln och sajten.
Har varit in och kollat men jag tror inte jag skulle kunna skrapa ihop så många poäng...

ps. Fick tag i Rihanna-biljetter idag. Tack för att du tipsade om extrakonserten.

Västgötskan sa...

Lite mer drama/catfighter i bloggen hade varit skitkul! ;-)

Men att du orkar åka till Ikea, när du är bakis, människa?! :-O