söndag 13 september 2009

Apropå mord


Tidigare idag..

Jag: Hörru, kan vi inte kolla på dom här försäkringarna nu, det är lika bra att få det gjort.

Simon: Vad går det ut på då?

Jag: Livförsäkringar. Om jag dör får du en stor summa pengar och om du dör får jag en stor summa pengar. Pappa säger att det är jätteviktigt att ha.

Simon: Men vi tar lägsta möjliga, vi måste hålla nere våra månadskostnader.

Jag: Men om du dör vill jag ju tjäna en hacka. Det kostar bara 98 kr i månaden för mig, så får jag en miljon om nåt skulle hända. Annars kan man ta en halv miljon, det kostar bara 56 kr i månaden.

Simon: Men det räcker väl för din försäkring. Jag klarar mig alltid..

Jag: Men hallå. Om jag dör kommer ju du direkt ta Lia med dig och flytta till Grekland. Vore det inte skönt med en stor summa pengar att starta upp med då?

Simon (plötsligt med en intresserad glimt i ögonen): Jo det har du ju rätt i.. Ta en miljon då.

Så nu vet ni. Om jag dör under mystiska omständigheter, så är Simon den skyldige.


2 kommentarer:

Slackermorsa sa...

Ett vuxenpoäng till dig för att du initierade något så tråkigt som livförsäkring :)
/

Jempa sa...

Ett poäng bara? Dåligt.