onsdag 23 september 2009

Inte stor

Rookie Mom ställde för övrigt en mycket obehaglig fråga igår.

Vad jag vill bli när jag blir stor.

Jag blev genast torr i halsen och började vrida mig på stolen.

Jag trivs ju på mitt jobb, men börjar med mina 34 år redan bli en av de äldsta på kontoret.. Kommer jag ens kunna jobba kvar här när jag blir stor?

Åldern på att bli stor har förresten skjutits fram lite. Nu räknar jag med att anse mig som stor runt 50-trecket..

Vi gick igenom mina eftergymnasiala avslutade utbildningar vilket tog ungefär fyra sekunder. Massör och skådespelare.

Öppna eget i framtiden kanske? Dramatisk massage?

Det blir nog succé.

3 kommentarer:

tess i sala sa...

att knåda eller icke knåda, det är frågan...

mmm, varför inte?
att bli matad lite kultur när man ligger nästintill näck på ett bord och blir klämd på låter ju inte alls... öh... knasigt.

A sa...

Dramatisk massage låter...eh...väldigt dramatiskt! :D
Eller så kan du ju satsa på skådespelandet och nischa dig på roller som massör.
"Men du kolla hon där som spelar massören, visst är det hon som var massör i den filmen...?"
Du kommer ju att vara väldigt trovärdig i dina rollprestationer.

Västgötskan sa...

Nu blev jag nyfiken. DRAMATISK massage...?