fredag 18 september 2009

Ensam

Detta är helt galet.

Ok, jag börjar om. Återigen riktar sig detta inlägg till er som har barn, för ni andra kommer bara tycka att jag är sinnessvag.

Alltså, detta är helt galet. Simon och Lia har dragit till Grekland en vecka. Så jag är alltså ensam EN VECKA!

Dom åkte inatt, och när jag grinat hejdå somnade jag om och och sov till 10.30! Panikslaget tänkte jag då att jag måste gå upp. Upp och plocka, ta hand om saker och ting.

Sen kom jag på att jag är ensam, och även om jag idag för första gången känner att jag är på bättringsvägen (halleluja), så är jag fortfarande krasslig och bör vila.

Så jag låg kvar i sängen och läste och käkade vindruvor till klockan ETT, innan jag gick upp för att käka frukost.

Förstår ni?

Ikväll ska jag bara sitta själv, kanske dricka ett glas vin, grina lite till Dirty Dancing och göra precis vad jag vill.

Imorgon blir det kräftskiva, nästa vecka ett par After work och kick-off med jobbet.

Jag har till och med köpt en rulle 'Bakis' -tabletter och känner mig så härligt fjortisaktig.

Den Stora Saknaden har ännu inte satt in, och jag ska verkligen försöka göra det bästa av den här veckan och njuta av den paus jag verkligen behöver, medan min familj chillar på Korfu.

Lyllo mig just nu.

8 kommentarer:

Jessica sa...

Dirty dancing och vin???!!Jag är så avundsjuk just nu så jag vet faktiskt inte om jag kommer kunna prata med dig nånsin mer ;)

Jempa sa...

Men den är ju på tv just nu! Bara att korka upp och kolla! :D

Miija sa...

Shit vad jag tycker du är strong som bara "fixar" att dom två åker i väg utan dig. För det första hade jag varit grymt avis för att jag vill också åka på semester och sedan är det det där med seperationsångesten, jag hde saknat i hjäl mig!!!
All credit till dig som har det i dig! Njut av din ensamtid och gör sådant som du aldig annars har tid med.
Jag är nog ditt största fan just nu...
KRAM

Jessica sa...

Jag vet, Andrea upplyste mig om detta typ fem minuter efter att jag skrivit här. Så nu har jag bölat och haft gåshud och allt som hör till.. Tur!
Var ska du på kräftskiva imorrn förresten, från ett ämne till ett helt annat.. Hoppas du får kul!

Jempa sa...

Sire: Tack!

Miija: Tack, men jag låter nog starkare än vad jag är.. Räknar med att börja bryta ihop så smått i övermorgon.. ;)

Jessica: Jag åker till Gävle imorgon och går på kräftskiva hos syrran, men det blir nog ganska lugnt med tanke på att jag fortfarande är rätt krasslig.

justdidit sa...

Självständig kvinna?.. ..Jaja, jag är tillbaka på kontoret - och jag beter mig som ett barn - så du kommer känna dig precis som hemma..

Miija sa...

Hih..det var ju ingen annan som gav mig några råd heller så det är jättelugnt! Det gick ju bra ändå!
Ha en toppenvecka nu...

Västgötskan sa...

Jag förstår dig. Efter 2 dygn i stockholm höll jag på att längta ihjäl mig efter familjen. Stackars dig som måste vänta en vecka..! :-(

Men försök ändå passa på att njuta av lite egentid. Det är inte så ofta man får chansen, under barnåren. :-)