torsdag 10 september 2009

Sent igårkväll


Simon: Vad läser du?

Jag: Vaddå läser?

Simon: Ja, du har ju suttit framför datorn jättelänge och glott.

Jag: Nej jag läser inte. Jag bloggar.

Simon: Ok..

Jag: Har lite idétorka bara. Men jag kommer på något. Det gör jag alltid.

En halvtimme senare.

Simon: Vill du ha en kopp te?

Jag: Nej. Det är för varmt! Varför är det så jävla varmt härinne!?

Simon(muttrar): Kanske beror på att du suttit med datorn i knät hela kvällen..

Jag: Men jag måste skriva nåt! Jag skriver alltid nåt varje dag!

Simon: Men herregud, bloggen ska väl inte var en stress.

Jag: Den ÄR ingen stress! Det är ROLIGT att skriva!

Simon: Jag går och lägger mig då.. Godnatt.

Jag: Mmm. Kommer snart. Jag kommer nog på nåt, det gör jag alltid. Det är roligt att blogga.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Ha ha! Vad jag känner igen mig. Man får nästan lite halvt panik, när man inte kommer på något "intressant" att skriva. Varför, egentligen. Det är väl skit samma! :-)

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Känner igen det där -jag kan bli otroligt stressad av skrivandet... därför har jag alltid lite inlägg som ligger och väntar...;.)

Kanske vore det något för dig också... bunkra lite inlägg och så kan du putta in lite dagsaktuella vid behov och lust:.))