tisdag 15 september 2009

Men fan också.

Efter ca sex veckors hostande och en antibiotikakur kunde man ju tycka att jag skulle bli bättre.

Igår blev jag istället sämre och mår nu som en gammal hund, med svullna körtlar, ont i huvudet och hostan från helvetet som vägrar ge upp.

Jag gick direkt till vårdcentralen, skickade på lungröntgen och fick peta i halsen ännu en gång (den här gången var jag dock förberedd. Tack Xylocain spray), och läkaren kunde bara konstatera att jag dragit på mig ännu ett virus, förmodligen på grund av antibiotikan som slagit ut mitt immunförsvar.

Så nu ska jag fan vila!

På grund av att jag tidigare mest hostat men i övrigt inte mått så jättedåligt har jag levt precis som vanligt, men nu får det vara slut med det. Nu ska jag bara ligga och ta det lugnt och bli frisk.

Iallafall i 50 minuter, tills det är dags att hämta Lia aka skrikmonstret på dagis.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Är det inte barnen som ska bli sjuka när de börjar på dagis? I ditt fall verkar det ju vara de vuxna som blir sjuka av att börja jobba :-) Krya på dig!

Novellskrivarn sa...

hahaha! vad äckligt, du har fått kontorsbakteriesjukan! Du minns väl det, att vi alla blev sjuka samtidigt hela tiden på tradden?

jag tror det beror på fenomenet som alex tog upp i sin blogg häromdan, eller var det calle? att man aldrig tvättar tummen. Det är fan sant. Så sjukt vidrigt. Nu kan jag inte sluta tänka på det.

Hur som, det är jättesynd om både dig och mig och vi borde få gå och dö glass-under-ett-täcke-framför-teven-döden istället för att vara duktiga husmödrar och morsor. Bu.