söndag 6 september 2009

Kändishälsarn


När jag ljög lite om Tomas Brolin i mitt förra inlägg, blev jag påmind om att jag ju faktiskt har träffat honom.

När jag hade min Stureplansperiod brukade jag gå ut med en tjej som kände lite kändisar. Hon ville gärna imponera på mig genom att låta mig hälsa på dem.

En av dem var alltså Tomas Brolin. Hon kramade om honom och jag var jättefull och skulle skoja till det lite, så jag tog hans hand och frågade 'Varför ringde du aldrig?'

Tomas hakade på direkt och sa att han blivit skrämd av mig för jag verkade vara en sån stark kvinna.

Succé

Sen dess älskar jag honom.

En annan gång gick det inte lika bra. Det var med Dr Alban.

Han stod lutad mot en vägg och såg störig ut.

'Kom så går vi och hälsar, jag presenterar dig!' jublade mitt sällskap.

Men jag stretade emot och sa nej tack. Han såg så dryg och nonchalant ut att jag inte ville skaka hans hand. Men jag blev ditdragen iallafall, och det gick precis så illa som jag befarat.

Han hälsade med ett slappt handslag - mer som att han tyckte att jag skulle kyssa honom på handryggen - medan han tittade åt ett annat håll.

Ingen succé

Sen dess tål jag inte honom.

1 kommentar:

A sa...

Wow! Brolin och Dr Alban.
Då saknas bara Borg så har du hälsat på nästan hela den fantastiska gruppen "Friends in need". :D

(jo, jag antog att du skojade och inte ansåg mig vara riktig fiende ;) )