torsdag 28 januari 2010

Jevla Fejsbok


För ett par veckor sen var min syrra hemma från jobbet då hon var lite sjuk.

Uttråkad som hon var, satte hon sig för att kolla igenom gamla foton på facebook och taggade lite här och var där hon kändes att det behövdes.

'Hej, här sitter jag och taggar lite..' (märker ni hur jag tagit mitt paint-skapande till en ny nivå och nu börjat blanda animerat med riktiga bilder, och ändå ser det så naturligt ut! Jag funderar på att börja starta en kvällskurs som kan heta något i stil med 'Paint - så funkar det', och är ni intresserade kan ni bara säga till i kommentarsrutan)

Tydligen resulterade detta i att ett gammalt album hamnade längst upp i allas albumlistor, och oturligt nog innehöll detta album gamla ultraljudsbilder från när jag väntade Lia.

Gratulationer till min andra graviditet började strömma in, och jag har tålmodigt fått förklara att så inte är fallet. Det är bara en gammal bild.

Droppen kom igår, när min egen mamma sms:ar från Thailand och frågar om jag är gravid igen.

Jag menar, ser hon inte att ungen på bilden är hennes redan existerande barnbarn.

Boven i dramat. För mig är det en gåta att folk inte känner igen det hjärtformade ansiktet och den trubbiga näsan. Det är ju Lia för bövelen!

Det där blir ett fett rött kryss i mormorsprotokollet, följt av ett allvarligt, skuldtyngt samtal om engagemang och känslor när hon kommer hem i april.

Har man nämligen inte själv tid och råd att fly Sverige under vinterhalvåret, måste man ju göra vad man kan för att förstöra för de som har det.



Okej.

Det var dagens inlägg.

Ha en trevlig kväll...


Nä jag fixar inte det här, jag måste!

:) (för erbjudandet om kvällskurs) och ;) (för att någon skulle känna igen Lia på ultraljudet) och sist men inte minst ;D (för att jag vill förstöra för lyckliga som får resa bort på vintern)


Ibland måste dom bara göras. Nu känns det bättre.

4 kommentarer:

Amanda sa...

HAHAHAHA! Du vet att du är en smileymammabloggare innerst inne!

Nu fattas bara att vi hittar dig i morphintrådarna på familjeliv, ihärdigt painklippande ihop ditt huvud på några ylande vargar/älvor. HA!

Anonym sa...

Hönspappan skulle lätt gå din kurs. Ni är nog de enda förespråkarna av Paint i universum. Fast vid närmare eftertanke bör han nog klara av någon sorts fortsättningsnivå, han gillar ju att kreera saker själv även om de inte tillnärmelsevis kommer upp i din nivå och klass!

[Betyder avsaknad av smileys att man är dead serious?]

Jempa sa...

Rookiemom: Nej absolut inte, men ibland känns det ändå som att folk kommer att missförstå om man inte lägger dit dem..

Jempa sa...

Även här var det MYCKET svårt att inte göra en smiley.

Vad är det med mig..?