söndag 24 januari 2010

Vågar man hoppas?


Aftonbladet skrev igår att ca 30% av Sveriges innevånare är immuna mot kräksjukan.

Det fanns dock inget direkt sätt att kolla om man är en av de lyckliga, men det stod att om man i vuxen ålder ännu aldrig har åkt på den, är chansen stor att man faktiskt är immun.

Och när jag tänker efter så tror jag faktiskt aldrig jag har haft den.

Jag blev magsjuk för ett par vintrar sedan, men jag är nästan hundra på att det berodde på dålig sushi, och inte kräksjukan.

Det finns nog bara ett sätt att ta reda på sanningen, och det är att ni hör av er till mig om ni får skiten, så kommer jag hem till er och hånglar lite.

Får jag det inte då, så är det grönt och jag är världens lyckligaste människa.

(Fast som den jinxare jag brukar vara, så ligger jag nog med huvudet i toaletten inom ett par timmar..)

1 kommentar:

Elisabeth sa...

tror nog att jag aldrig heller haft kräksjukan. Vanlig maginfluensa och annan magsjuka, ja. men kräksjukan, tror nog inte det *hoppas*