måndag 11 januari 2010

Uj uj..

Idag har varit en stor dag på inte mindre än två sätt.

Det första förstod jag när jag vaknade imorse, och insåg att Lia sovit hela natten.

Jag hade alltså fått sova sex timmar i sträck för första gången sen urminnes tider, och så fort jag rusat in med hjärtat i halsgropen och kollat att hon faktiskt levde, insåg jag att jag kände mig riktigt utvilad. Stort.

Bästa bästa sovtjejen. Efter en sisådär 20 månader.

Stor sak nummer två var att jag hade matlåda med mig idag.

Det har nämligen bara hänt en gång tidigare i min yrkeskarriär, för ungefär tre år sedan. Då fick jag kritik för att min mat såg lite färglös ut, vilket resulterade i ett löfte om livslång lunchlådevägran.

Tills idag, då jag gjorde för mycket Chili con carne för ett par dagar sen, och det kändes synd att slänga den.

Den här gången klagade ingen, men det höll däremot på att bli bråk runt microvågsugnen då jag inte var särskilt bekant med etikettsreglerna för att värma upp maten.

Viss tumult utbröt, innan jag förvisades längst bak i kön och fick stå där och sura, och när jag äntligen värmt klart hade de andra nästan ätit upp.

Så nej, det här med lunchlåda är nog inget för mig.

7 kommentarer:

Mats sa...

Ställde du dig verkligen sist i kön? Vad har hänt med dig egentligen?

You gotta fight - for your right, to heeeat it!

Anonym sa...

Å, checkade du med Simon så det inte bara var du som hade förträngt att du sprungit upp... ;)

Hoppas det håller i sig isåfall. Länge.

Sabine sa...

Mats vilken tönt du är.

Jennie, jag hade med matlåda idag och det hör inte till vanligheterna.
Men jag ska försöka vara lite ekonomisk och prova igen fast uppvärmd mat suger.

A sa...

Hoppas hon fortsätter sova gott varje kväll. :)
Känner igen det där med att rusa in och kolla om de lever när de bara snusar och sover gott. :)
Sonen vaknar ju oftast mitt i natten och kommer över till vår säng. Och när det händer att han INTE gör det vaknar jag alltid med en konstig känsla.

På mitt jobb har nästan alla matlåda. Alla äter inte samtidigt och vi har 4-5 microvågsugnar så det blir inte så mycket slagsmål här.

Mats sa...

*host*

Västgötskan sa...

Säger som ovan? Vadå sist i kön? Kommer de efter dig, får de väl för fan vänta?? :-O

Jempa sa...

Västergötskan: Dom kom nog inte efter mig.. Det var mer jag som inte riktigt kände till kö-reglerna.. ;)