söndag 3 januari 2010

Skryt och smygreklam

Jag har världens vanligaste och tristaste nyårslöfte. Att komma igång med träningen såklart.

Idag insåg jag precis hur viktigt det är att jag håller det löftet.

Amanda skulle nämligen hjälpa Simon att filma en liten informationsfilm om en apparat han har på jobbet som trollar bort muskelknutar.

Här kommer smygreklamen: Simon är en skitbra idrottsmassör med klinik högst upp på Drottninggatan, och har som sagt sen ett par år tillbaka även Shockwavemaskin som med precis som namnet antyder trollar bort smärtsamma knutar med hjälp av chockvågor, så har ni problem med rygg- nack- eller andra smärtor är det bara att besöka somatreatments.se (oj, den där reklamen ninjasmög inte direkt..)

Iallafall så skulle jag agera modell, och kände att det inte var några problem trots att jag är djupt missnöjd med min kropp efter graviditeten, då jag inte haft tid att komma igång med någon träning, men jag skulle ju bara visa ryggen..

Tidigare har min rygg alltid varit hyfsat vältränad och jag trodde nog att den såg ungefär likadan ut, men när jag såg filmningen insåg jag att så inte var fallet.

Den liknade istället mest badkars-spökkvinnans i 'The Shining'.

Fan.

Så. Träning. Nästa vecka. Då jäklar.

Osnygg rygg

När detta var klart var det dags för barnkalas hemma hos Rookie mom, och där jag möttes av ett dystert besked.

Låt mig först berätta bakgrunden.

När vi skulle flytta in i den här lägenheten hade jag en liten idé att använda en vägg till att sätta upp ett gäng bilder från våra resor.

Svensken i mig oroade sig dock.. Kunde man verkligen göra så? Jag frågade några stycken om det inte verkade lite skrytsamt att skylta på det där sättet, men ingen verkade se något ont i detta, så jag fullföljde idén.


Tyvärr blev jag långt ifrån nöjd med resultatet. Bilderna borde sitta närmare varandra och jag borde haft likadana ramar och det är hopplöst att hålla dem i rak linje. Men jag kommer mig aldrig för att skaffa nya ramar, och väggen är så sönderhackad bakom bilderna, så att flytta dom närmare varandra kommer inte på fråga.

Inte blev det bättre när en god vän kom hem till oss för första gången, såg sig omkring och utbrast 'Jaså här har du skrytväggen!'

Fan.

Nåväl, om två år flyttar vi så slipper jag det irritationsmomentet..

Något man däremot kan vara mycket stolt över enligt mig, är att medverka på någon annans skrytvägg!

Därför blev jag väldigt belåten när jag för ett par år sedan, upptäckte mig själv på Rookie moms (som hennes sambo snickrat ihop, lätt inspierad av min, fast mycket snyggare)

Kolla, där står vi och posar på röda mattan i Cannes..


Men nu på kalaset fick jag vissa antydningar att en familjebild istället skulle tas på samma plats inför den stundande Frankriketrippen i vår, och då kanske min bild kommer bytas ut.

Jättekonstigt tycker jag. Vem vill inte ha en Jempa på väggen liksom?

Fan igen.

4 kommentarer:

Jenny sa...

I härlig OT à la FL-stil: dags att ändra i din presentation?

Jempa sa...

Fixat, tack :)

A sa...

Jag skulle vara glad om jag såg ut som "badkars-spökkvinnan".
Jabba the Hut är det närmaste filmskådis jag kommer för tillfället.
Träning = mycket promenader, och absolut nolltolerans vad det gäller godis har jag tänkt satsa på. Vi får väl se hur det går.
Just nu står en Aladdin på bordet. Man måste ju tömma förråden! :D

Anonym sa...

Ååå, trodde inte du skulle ta det så hårt... jag lovar att photoshoppa in ditt huvud på närmaste strö-människa som en tribute till både dig och dina paint-skills ;)