fredag 29 januari 2010

Kritikern

Igår hyrde vi (i väntan på Zombieland) The Proposal med Sandra Bullock och Ryan Reynolds.

Filmupplevelsen kan liknas vid att dricka outspädd FunLight, dvs sliskigt, förutsägbart (man vet ju att man kommer må lite dåligt efteråt) och orealistiskt (för vem skulle ens komma på tanken att dricka FunLight outspädd? Jo, förmodligen samma person som plötsligt blir kär i någon denne hatat i flera år, bara för att personen rappar lite och fäller en känslotår.)

Men en sak måst jag ändå säga.

Sandra Bullock var inte helt olidlig.

Det har jag alltid tyckt annars, och i stort sett vägrat se allt hon är med i för att jag inte tål hennes genomskinliga skådespeleri och irriterande uppsyn.

Varför så bister Sandra? Du duger ju säger jag.

Men få saker smälter mitt kalla hjärta som en ödmjuk Amerikan, så när Sandra i helgen vann en Golden Globe, och i sitt tal kallade sig själv 'Inte den mest talangfulla' och tackade de som hjälpt till att göra henne bättre, kunde jag inte låta bli att gilla henne litegrann.

Och som sagt, hon gör rollen som elak chef helt ok, och då mitt ord väger tungt i branchen, kommer detta inlägg förmodligen leda till större och mer välbetalda roller för fröken Bullock.

Det förtjänar hon, tycker jag.

4 kommentarer:

Sara sa...

Ödmjuk jänkare? Finns det? Nä - efter ett snack med min kompis Google vet jag nu att Sandra har tyska rötter vilket förklarar det hela.

Jempa sa...

Fast alla amerikaner har ju rötter från något annat land.. Och tyskarna är väl inte heller kända för att vara ödmjuka.

Så kanske är hon bara en... bra människa.

Konstigt.

Västgötskan sa...

Åh, vad jag gillade outspädd fun light!!! :-D

Förutsägbart slut, visst.
Men så jävla rolig på vägen dit!

Miija sa...

Gillade också den filmen!!! En hel del scener som inte ska underskattas tex den när örnen tar hunden och flyger iväg! Hysteriskt!
Jag älskar förutsägbara filmer, inga obehagliga överaskningar som frestar på mina sköra nerver tack!