fredag 1 januari 2010

Värdinnan

För några veckor sen skrev jag om min nyårsångest, eftersom jag ville ha en lagom och barnvänlig nyårsafton, men inte vågade arrangera något själv.

Nu blev det ändå så att jag arrangerade, och det slutgiltiga beslutet kom när jag insåg att om man är hemma behöver man inte oroa sig för hur man ska ta sig hem mitt i natten när det inte finns en ledig taxi i hela stan och är minusgrader ute.

Jag vägrade dock laga mat till alla eftersom jag inte anser mig tillräckligt händig i köker för detta, utan stod istället för alkohol och snacks medan några av gästerna tog med sig lite plockmat och pajer.

Nyårsmys

En av dom åt dock inte middag innan utan tänkte köpa med sig något från centret intill, vilket dock var ekande tomt när han kom dit, så som den fina värdinna jag är slängde jag ihop två knäckebrödsmackor med ost..

Finaste nyårsmiddagen

Tur att samma gäst jobbar på bokförlag och gav mig följande bok i present, så nästa gång, då jäklar..



Det blev en mycket trevlig och lyckad kväll, och när jag vid tvåtiden skulle gå och lägga mig tänkte jag att jag skulle ta en bild på köksbordet, och kanske skriva något dagen efter i bloggen om att man ju aldrig ska gå och lägga sig när allt är en röra eftersom man då lätt ångrar sig dagen efter..


Men då jag och Simon kom på att nyårsafton även var vår 6-årsdag som par, så klev han upp tidigare än mig, och när jag masade mig upp vid 10 såg bordet (och resten av lägenheten) ut såhär.


Hans 6-årspresent till mig, och det var faktiskt just då allt jag ville ha.

5 kommentarer:

Jessica sa...

Bästa presenten! Och vad bra att du kunde släppa värdinneångesten och ha trevligt istället, det är inte alltid det lättaste :)

Gott nytt år!

Anonym sa...

Tack för påminnelsen! Hönspappan och mitt datum för officiellt par var ju idag för 4 år sedan!
/Alzheimermorsa.

P.S. Tack för senast, du är en utmärkt värdinna. Adda en cateringfirma och det blir den perfekta bjudningen ;)

Tess i Sala sa...

Sovmorgon OCH städat hem, vilken lyx!
God fortsättning på nya året!

henny sa...

är bokförlagsgästen singel? han var fin ;)

Anonym sa...

Jempas blogg goes kontaktförmedling! För det är han.