lördag 2 januari 2010

Säkerheten främst

Ibland får jag lite dåligt samvete att vi inte är såndadär friluftsföräldrar.

Vi kommer nog aldrig ta med våra barn på skidsemester och kunna lägga upp bilder där vi rosiga om kinderna står och posar, sådär solkisande och avslappnat, hängandes över stavarna högst upp i backen med en fantastisk utsikt i bakgrunden.

Då mår jag lite bättre när jag ser rubriker som denna.


Det handlar alltså inte längre om att vi är lata och helt enkelt inte kan åka slalom, utan det handlar om vårt barns säkerhet. Skidsemestrar är ju förknippade med direkt livsfara.

Nä, tacka vet jag dra pulkan några varv runt huset.


/Ansvarsfull förälder

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Hi hi! Jag är nog nåt mellanting. Det är inte ofta vi drar på vinter-/solsemestrar, men det händer då och då... :-)

Jenny sa...

Nåväl, ni kommer väl att dra med henne på kryssning med dyk bland hajar, ö-luffning i Grekland och annat som med all säkerhet leder till solsting och därmed livsfara :-)

Jempa sa...

Jenny: Det har du rätt i, nu känner jag mig mindre lat.. ;)