lördag 13 mars 2010

Stackars pensionärer


Igår när jag skulle hyra film (I love you man - rekommenderas) så gjorde jag det i en sån där 19-kronors automat på ICA.

När jag stod där och fyllde i mitt personnummer hasade en gammal kvinna fram till mig och frågade vad man gjorde vid dessa maskiner.

'Man hyr film' svarade jag glatt.

Tanten blev som tokig, skrattade 'Jaha!' medan hon viftade med armarna och skakade på huvudet för att riktigt visa precis hur ointressant detta var för henne.

Då slog det mig att gamlingar kollar inte på film. Kanske nån hemsk gammal svartvit matiné på söndagförmiddagen, men aldrig annars, eftersom dom tycker det är tramsigt och bara en massa pangpang.

När jag blir gammal kommer jag kolla film varje kväll. Hoppas Tarantino fortfarande är igång då.

Inga kommentarer: