onsdag 13 oktober 2010

The brat

Jag har köpt lite prylar till Lia igen..



Fan, så fort lönen kommer måste jag surfa in på Tradden och börja bjuda. Hon har ju gått upp en storlek och behöver ny höstgarderob. Och en ny båt till badkaret, för hon älskar ju att bada. Och hon har visat intresse för att leka med magneter, men då vi har trädörr på kylen måste det inhandlas en whiteboard. Och på ett kalas lekte hon i mer än fem minuter med duploklossar, så även såna måste införskaffas.

Hur gör man liksom för att inte skämma bort sitt barn? Det är ju helt omöjligt.
Inte bara för att jag älskar att ge henne saker, men också för att på tradden blir det ju så pass mycket billigare så jag känner nästan att jag inte bara sparar, utan nästan tjänar pengar när jag handlar, så det är inte konstigt att det spårar ur lite ibland.

Nånstans hoppas jag nog också att genom att ge henne saker så kommer hon i framtiden förlåta mig för att jag lät henne gå omkring med Ted Gärdestad-frilla en stor del av sin barndom. Men vafan, det växer ju bara FRAMÅT och jag måte ju klippa av det så hon ser nåt.

Och apropå det där med barnuppfostran så måste jag tillägga att jag finner jag det lite roande att läsa artiklar om barnuppfostran där experterna påminner om hur viktigt det är att man berömmer sitt barn.

Jag berömmer Lia för typ allt hon gör. Jag berömmer henne när hon fiser.

Så, det jag försöker säga är att Lia kommer sluta som en bortskämd och odräglig skitunge med överdrivet självförtroende. Som fiser mycket.

Hon kommer bli svår att gifta bort den där.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Vad har hon för storlek? Jag har ju määäängder med kläder som du kan få köpa gratis.

Jempa sa...

98/104.. :D :D

Men allvarligt, sälj en del på tradden också.. För ett schysst klädpaket med några tröjor, byxor och kanske nån klänning får du lätt en femhunka.

Hanna sa...

Ah.. Una har också 98/104 så jag kunde inte hjälpa dig där.

Nej, jag säljer inte, jag skänker.

Jempa sa...

Jo den storleken håller ju ett tag, och Una är ju äldre än Lia så när hon väl gått upp en storlek hjälper jag dig gärna.. ;)

Sabine sa...

Om du blir glad av att handla till Lia tycker jag definitivt du ska fortsätta! Så tänker jag. Det är fan våran rätt som förälder, att få skämma bort OCH att få bestämma! Gillar den sista :) revansch mot när man själv var liten liksom hehehe.
Hon kommer ju vara lätt att gifta bort eftersom hon är så snygg med snyga kläder och så. Det finns många ytliga killar(lr tjejer) där ute. ;)