tisdag 5 oktober 2010

Vampyrer och deras luggar.

Eftersom jag redan är inne i en allvarlig period där jag tar upp lite tyngre ämnen, politik och sånt, så är det väl lika bra jag fortsätter på den linjen.
Vi är nämligen ett par  cougars som har deppat lite över att vi inte finner Edward Cullen lika snygg längre efter 'Eclipse', och undrat lite vad detta beror på.


Jag tror dock jag har lösningen. Det är luggen.

I Twilight har Eddie uppåtlugg...


Men hej. Nu ligger vi tycker jag.


..och i Eclipse lite halvneråt/framåt, vilket bildar en liten luggkrans runt pannan, och det är inte ok.


Trött lugg, och lite Dame Edna-varning


Män ska ha luggar uppåt eller åt sidan, inte ner i ansiktet.


Samma med Bill i True Blood. Han var ganska het i första säsongen i lite rufsig snelugg..




Men i säsong två anlade han någon slags prydlig gardin för bara halva pannan, liknande den jag själv hade i nian..


Sorry Bill. Inte ens huggtänder kan få den där frippan att se cool ut


Men i säsong tre skärpte han till sig och kammade bakåt så det föll åt sidorna. Hellre McDonald's-lugg än tjejlugg.





Samma med Eric. När han skaffade lugg ett tag var det riktigt illa..


Här var alltså tanken att jag skulle göra en tokig lugg på Eric Northman som skulle få honom jätteful, haha liksom. Men han är fan snygg i allt. Damn you Skarsgård!


Anyway.. Jag har förstått att den hetaste flickplanschgossen för tillfället är den där Justin Diaper.  


Eh, allvarligt.. Ok, alla jag var kär i under min tonårstid kanske inte var direkta oljemålningar, men de hade fan inte hellugg.



Imorgon ska jag prata lite om klimathotet.


10 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Du gör fantastiska observationer. Jag har heller aldrig varit kär i någon med hellugg. Flufflugg under tidigt nittiotal men inte hellugg. Män i hellugg går bort. Och heter människan verkligen Diaper??

Sabine sa...

Vampyrsex ftw! (för visst handlade ditt inlägg om det? Det var det enda jag kunde tänka på efter iaf. Love you kempa, dina inlägg rockar fett.

Jempa sa...

Potatishäxan: Nej, han heter Bieber.. Men då han ser ut som tre år fick det bli Diaper.

Sabine: Nja, egentligen handlade det ju om luggar, men jag förstår att dina tankar riktades åt annat håll efter första bilden... :D

Elisabeth sa...

och det fanns nog ingen lebba som såg ut som de där, du var kär i under tonåren, heller.
http://lesbianswholooklikejustinbieber.tumblr.com/

Elisabeth sa...

och det fanns nog heller ingen lebba som såg ut som dem, du var kär i under tonåren.
http://lesbianswholooklikejustinbieber.tumblr.com/

(eller det är nog snarare han som ser ut som en liten tjej, än att de ser ut som honom)

Sabine sa...

Jag blev kåt på riktigt av den första bilden!

Potatishäxan sa...

Ha ha så jävla mossig jag är. Och trög också. Ha en bra onsdag.

A sa...

Du har helt enkelt fel om Edward. Och jag har bevis! ;D
(http://minsoffa.blogg.se/2010/october/ful.html)

Bills frisyr däremot är för det mesta hopplös, gillar inte den fönade looken alls.

A sa...

Ok, vi är nog överens då! :D

A sa...

Har Ross snikfikat också? Det minns inte jag!
/En-som-skäms-fortfarande