söndag 17 oktober 2010

Mycket fest och lite hockey

Igår var det dags för 30-årsfest för Johan, en gammal kollega som jag alltid varit lite av en storasyster åt.

Dels för att jag är några år äldre, men även för att han växte upp i Sandviken och jag i Gävle. Ni som kommer från de trakterna vet vad jag menar. Och ni som inte gör det, förstår nog ändå vad jag menar.

Det blev en mycket trevlig tillställning och det enda jag egentligen ångrar var att jag frågade var vitvinet var, istället för att bara hålla mig till bålen. Nu har jag huvudvärk.

Lia trodde som vanligt att hon var festens medelpunkt och krävde uppmärksamhet genom att börja grina så fort hon inte fick som hon ville (dvs springa omkring med en vass ögonutpetarplastgaffel), sitta och peka och skrika order på obegripligt språk rätt ut i luften, och till sist utföra daredevil-tricks iklädd pyjamas, innan hon still slut brände av. 

Jag: får jag ta ett kort på dig och mig och sen sätta någon annans huvud där, eftersom jag vet att du inte gillar att vara med på bild förutom på facebook.
Johan: Men det är lugnt, jag kan vara med på bild.
Jag; Jaha, men då blir det ju inte särskilt roligt...
Johan: Ok, men vem kommer jag bli då?
Jag: Jag hade tänkt mig Börje Salming.
Johan: Neeeej, jag vill vara Tom Cruise. Från Top Gun.


Men det är ju min blogg.

1 kommentar:

Amanda sa...

underbart att lia ser ut som en teletubbie på cirque de soleil. :)