onsdag 27 oktober 2010

Mysigheter

Lovat är lovat, idag ska jag bara skriva om mysigheter. 

Idag blev det jättemysigt efter jobbet när Olle och Amanda kom och hälsade på. Vi drack mys-te och åt mysiga muffins.


Barnen lekte mysigt tillsammans och eftermiddagen var fylld av skratt och tokroliga samtal.

När dom gått fortsatte vi pyssla mysigt med en ny lermojäng. Lia knådade, formade och pressade hårt till ett dämpat 'Men faaaan'.



Men jag tillrättavisade inte. Jag ville inte förstöra mysigheten.

/Införbarnsvärarn

4 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Svordomar berikar språket. Mina ungar svär på polska. Det är bra. När de säger hora tror folk att de pratar om svängar. (kurwa är en fin polsk svordom som betyder hora men används lika frekvent som fan. Vi polacker är tuffare)

Jempa sa...

Haha, det visste jag faktiskt! Jag har en polsk vän som finner 'Kungens Kurva' mycket komiskt.. :D

Och ja, ni är tuffare.

A sa...

Ibland MÅSTE man svära! Så är det. Även barn kan behöva förstärka vissa uttryck. :D

Men du! MyYyYzzzzigt värre hade ni! ;D

Helena sa...

Jag är också en införbarnsvärare. Jag HADE tänkt att försöka låta bli inför nummer två, men med tanke på att hans äldre bror igår tillrättavisade honom när han skrek med ett "...men man kan säga fan istället förstår du...!" så tror jag att jag kämpar i uppförsbacke redan innan jag börjat.
Kanske borde lära dem svära på assyriska istället, det är ju inte lika uppenbart...:)