måndag 7 juni 2010

Åka bort lite


Imorgon ska jag åka till en by i Schweiz som heter Interlaken, där hela eBay Europa ska samlas ända tills på fredag, och bli kompisar typ.

Det började roligt med att länderna skulle tävla med varandra i fotboll, men slutade såklart med att vi istället har delats upp i slumpmässiga team över alla kontor och istället ska tävla mot varandra på det sättet, i grenar som skottkärrsrace, boule och Trivial Pursuit-quiz.

Jag blev ensam svensk i mitt team, vilket jag inte har några problem med så länge inte alla andra i teamet har någon landskollega med sig så jag får stå där ensam som en tönt.

Enligt prognosen ska det tyvärr bli spöregn i dagarna tre, vilket är jättesynd om det stämmer, på ett så sjukt vackert ställe..

Interlaken

Så detta innebär alltså tre dyg tillsammnans med både bekanta och obekanta kollegor, och man skulle kunna säga att känslan Skräckblandad Förtjusning sällan har stämt bättre in på min sinnesstämning.

1 kommentar:

A sa...

Jag skäms över min dålig uppdatering av bloggen. Och lika uselt har det varit med mina kommentarer.
Skärpning utlovas! :D