onsdag 2 juni 2010

Öret


Dagen spenderades till större delen i Örebro.

På vägen dit funderade jag en del på tåg, och kom ihåg att när jag åkte en del tåg för ca 15 år sedan innan jag bodde i Stockholm utan bara hälsade på ganska ofta, pratade jag alltid med den jag satt bredvid.

En gång hamnade jag bredvid en amerikansk hippie som skrev en dikt åt mig, en annan gång började tåget brinna och vi i kupén blev polare innan vi forslades ur tåget mitt i skogen. Man kunde alltid räkna med att något spännande skulle hända eller att man iallafall skulle lära känna någon ny när man åkte tåg.

Nu är det inte så längre. Alla sitter tysta och det är ungefär som att åka buss. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag gillar det eller inte.

Ensam tågåkare

Framme i Örebro kom jag på vilken sjukt fin stad det är, kolla bara..

Jag är medveten om att bilden nog skulle vara ännu finare utan min cp-tumme mitt i. Men jag måste ju visa mitt gillande på något sätt.

Sen efter jobbet bestämde jag och Lia oss för att blåsa lite bubblor.

Jag hade sett fram emot att se hur hon tjutande av lycka sprang efter bubblorna för att fånga dem. Men hon ville mest smaka på såpan eller blåsa själv fast hon inte kan. Hon blåser bara upp i sina egna näsborrar.

Här står hon även och häller ut den mesta såpan, så det var bara att gå och köpa nytt.

Men, men. Hon lär sig väl.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Köpa nytt??
Grönsåpa och vatten, min kära Jempa! ;-)

Potatishäxan sa...

Fast jag pratar alltid med folk på tåget...! Du får ta och sitta bredvid mig =)