onsdag 30 juni 2010

Ensam igen


Tidigt imorse drog Simon och Lia till Grekland och jag följer efter dom på måndag.

Jag tror Lia kände på sig att hon fick lite skit i bloggen eftersom hon betedde sig som en ängel hela kvällen och plötsligt blev det jättejobbigt att vara ifrån henne igen.

Det ska dock bli skönt att få sova en natt utan en liten hand som har ett stadigt grepp om min strupe och en häl upptryckt mot mjälten. En sov-ovana hon också lade sig till med under höstblåsehelvetet.

Det känns förresten mycket festligt att jag plötsligt har en liten samling blåsor på ena sidan av tungan, och jag följer utvecklingen med spänning.

Simon är det dock riktigt skönt att bli av med ett tag, eftersom han alltid veckorna innan grekland förvandlas till en riktig tråkmåns.

Då är det nämligen operation magrutor som gäller, och han vill bara äta proteiner och träna hela dagarna.

Han rynkar på näsan åt min kolhydratsrika kost och försöker få mig att laga kött och sallad varje dag. Herregud, när vi var på födelsedagskalas satte han sig och åt ägg när alla andra åt tårta. Den skammen.

Nåväl, rutorna kom fram, han är nöjd och jag antar att även jag ska vara nöjd. Han skulle ju kunna se ut såhär..

Kanske inte så pk, men ändå roligaste iPhone-appen just nu. FatBooth.

Även jag borde skära ner lite på chokladen då hänghaka inte passar mig det minsta..



Inga kommentarer: