tisdag 29 december 2009

Biodags igen


Bästa Amanda beklagade sig för någon dag sedan att hon gärna ville se 'New Moon' på bio, men att alla redan hade sett den, så det var kört.

Som den fina vän jag är så erbjöd jag mig direkt att följa med, så hon inte skulle behöva gå ensam.

Snart visade det sig att en kollega hade samma problem som Amanda, dvs att alla redan har sett den så hon hade ingen att gå med, så det bestämdes att även hon skulle följa med.

Detta lämnade ju mig i en knepig sits. Egentligen behövde jag ju då inte gå längre, men jag kände ändå att.. dom här tjejerna behöver mig.

Det kan bli läskigt ibland, med vargar och grejer. Då är det bra att ha någon med som med trygg röst kan försäkra om att allt kommer att bli bra.

Så jag följer med ändå. Sån är jag. En fin vän man kan lita på i vått och torrt. Alla skulle behöva en vän som mig.

Sura killar med nöjd tjej. Blekare än vampyren själv.

4 kommentarer:

Västgötskan sa...

Vilken tur att du är en så bra vän. (Och inte alls bara vill sitta och dregla över huvudrollsinnehavaren) ;-)

Tess i Sala sa...

Mina bästa vänner vet inte ens vem Edward är!!!

När jag fjortis i hågen efter precis sett filmen skulle berätta om den (och om att den enda som sucka när marmorbringan på vampyren dök upp i biofilmsformat var en nördkille som var där med sin flickvän) så säger de "Edward, vem är det?" VA?! VA!?

Vi behöver alla en Jempa, helt klart!

Jempa sa...

Tess: Määäh, hur kan de inte veta vem Edward är?? Skandal!

Amanda sa...

Du är världens bästa vän. Jag hade aldrig klarat mig igenom hemskheterna utan dig... ;) <3

Ps jag drömde på riktigt om edward och allt inatt, yey! man kan helt klart bestämma vad man ska drömma om. jag tänker kräva att drömma samma drömmar resten av mitt liv. amen.