torsdag 3 december 2009

Stackars mig

Idag är jag hemma och vårdar mitt förkylningshelvete som inte gått över på fyra, fem månader, utan bara verkar lägga sig på lite olika nivåer.

Idag var den på nivå ganska mycket sämre, så jag tänkte att lite extrasömn kanske skulle kunna få mig att friskna till på allvar. Än så länge har det inte fungerat.

Simon aka världens bästa, bestämde sig för att muntra upp mig genom att ge mig en julklapp (som jag valt ut själv, men ändå) i förskott.

Min nya Canon Powershot!


Förutom kameran själv var det ju inte helt oväntat vem nästa offer för mitt fotograferande skulle bli. Lia aka hockeyfrillan.

Ingen skrattsugen tjej

Jag satte på en Pingu-film eftersom hon brukar garva en del till det och och det var såna bilder jag var ute efter. Men såklart var det som hon kände på sig att jag ville ha en flinbild, för hon satt med allvarligt stenansikte medan jag satt med kameran vänd mot henne och brast ut i små hysteriska skratt själv när det var något hon brukar tycka är roligt, för att peppa henne liksom. Men hon vägrade.

Ibland undrar jag om hon ens vill bli supermodell. Konstiga unge.

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vet du inte om att man måste pusha barnen mot sånt om de inte vill?
Man ska få dem att tro att de vill ju.

Mats sa...

Mutor är mitt förslag, pengar eller godis gärna så att dom ska sluta bråka eller så.
Funkar jättebra.

Amanda sa...

men ååååh, lilla skruttan med det långa håret! nu får jag en ganska tydlig bild av olles framtida frisyr, eftersom att han också verkar samla på sig en liten mohawk där bak, som liksom växer framåt.

Hur som, grattis till den tidiga julklappen, fan vad kul det ska bli att få se ditt fotograferande blomma ut!

justdidit sa...

Tycker hon har finaste frisyren! Jag tror det kommer fler tillfällen att använda kameran. Du får väl börja göra som alla andra bloggare som fått för tidiga julklappskameror (det är några stycken).. ..kryp runt utomhus och fota frost, eller droppande vatten ur kranar och sånt:)..

Kom tillbaka till jobbet i morgon, du kan fortsätta vara förkyld i helgen!

Ta hand om dig så ses vi bright and early!

Västgötskan sa...

SMART unge skulle jag vilja säga! ;-)