fredag 18 december 2009

Bröllop och julfest


I onsdags var vi som sagt på bröllop för kocken Micke och hans May från Thailand.

Ungefär såhär ser ett rådhus-bröllop ut, om det är någon som undrar..

Man kunde ju tycka att Lia kunde visa lite respekt då de faktiskt har suttit barnvakt till henne, men hon glädjeskrek sig igenom större delen av ceremonin (eftersom Simon körde tecknat på sin Iphone för att få henne att sitta still) och middagen gick ut på att matvägra och istället stjäla småkex hela kvällen.

Kexkyckarn

Men förutom att en Thailändska frågade om jag var gravid, så var det en mycket trevlig tillställning, och gravid-missförståndet skyller jag på dagens mode.

En bukett med blommor skurna ur frukter och grönsaker. Dom är fan händiga dom där Thailändarna alltså..


Igår var det dags för julfest med jobbet.

Jag hade stora planer att köra en repris på kalkonmannen, och skulle be min käre kollega Patrik ställa sig bakom diverse växter, för att försöka återskapa det fantastiska.

Men den enda växten på hela stället visade sig vara en julgran, så försöket kan inte kallas annat än patetiskt.

Granmannen liksom? Nej, helt värdelöst.. Kalkonmannen får vara kvar.

I Övrigt även detta en mycket lyckad kväll med Rockband tävling (där mitt lag kom sist, men jag var inte med i själva bandet, utan agerade bara groupie/fotograf, som tur var)

En av dessa stunder då man inser hur mycket man faktiskt gillar sina kollegor.

Jag fick då som sagt även möjlighet att testa min nya kamera lite mer, och både jag och bästa Sara som inte är så jättesugna att vara med på bild i nyktert tillstånd, förvandlades till de bästa av exhibitionister, och lyckan blev som störst när vi insåg att toaletterna hade speglar i taket.



Granny-Top Model nästa?

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Typiskt thailändskor att fråga sånt, erkänn att hon inte blev generad som en svensk skulle bli om h*n fråga om man var gravid och svaret från en är 'nej'.
Så var det för min syster innan hon blev gravid och bara var lite rund om magen. Alla vår mammas kompisar fråga henne hela tiden om hon var gravid.

Jempa sa...

Hon blev faktiskt lite generad, så jag bytte snabbt samtalsämne.. :)