tisdag 1 december 2009

Mysteriet Birk Borkason


Nästan varje gång Ronja Rövardotter omskrivs i media, så påtalas även skådespelarnas ovilja att tala om filmen och allt omkring den.

Särskilt Dan 'Birk Borkason' Håfström som efter nästan 30 år fortfarande vägrar att prata om det. Herregud, karln måste vara runt 40 vid det här laget, men tydligen har han fortfarande inte kommit över vad det nu var som traumatiserade honom så hårt.

Så vad hände egentligen? Blev han bajsad i huvudet av en vildvittra? Antastad av en rumpnisse? Vad!?

Berätta nu, Dan

Ovissheten gör mig galen.

2 kommentarer:

A sa...

Men guuuu' va spännande!
Hade ingen aning om att så var fallet.
Undrar vad som hände?
Jag kommer att se filmen på ett helt annat sätt nu. Bara sitta och kolla om jag kan se någon slag förändring i Birks beteende som inte hör ihop med handlingen i filmen.

freja sa...

haha varför vill han inte prata om det? mötte honom på öppna förskolan när jag var mammaledig och då frågade jag om det var han som spelade birk :P han var dock supertrevlig och babblade ett tag :)