onsdag 2 december 2009

Nyårsångest


När nyår närmar sig önskar jag alltid att jag hade en ordentlig partyfixare i min umgängeskrets.

En som ordnar middagar, fester och andra aktiviteter vid varje högtid eller storhelg.

Men lika barn leka bäst heter det ju, så jag antar att det är på grund av min egen festfixar-värdelöshet som en sådan person lyser med sin frånvaro. (Ok Anki, läser du det här så är du förstås undantaget, men jag lägget inte mina förhoppningar på en höggravid kvinna..)

Som tur är har det ju dock alltid löst sig tidigare år, på ett eller annat sätt och oftast i sista sekunden, så man har hamnat på ett antal suspekta nyårsfester i sina dar, men det har för det mesta alltid varit skitkul.

Nu är ju situationen lite annorlunda.

Nu krävs planering och framförhållning, barnvakt kan vi förmodligen glömma, så inte för mycket fylla eller för hög musik, utan laaagom.

Så, är det någon som är sugen på (att arrangera) en lagom, barnvänlig nyårsafton så ring eller maila.

(Jag är självklart medveten om att jag skulle kunna arrangera något själv, men till mitt försvar måste jag säga att jag nyligen har kommit över min skräck att bara bjuda fler än en person på middag, så en nyårsafton är lite att ta i. Jag är inte redo för det än.)

Inga kommentarer: