tisdag 8 december 2009

En nagel i mitt julmys-öga


Något konstigt har hänt.

Jag har två sånadär elektriska juleljusstakar, som är tänkta att sprida ett myssken över lägenheten. Och det har dom gjort, fram tills nu.

Plötsligt har en av dom fått något fel, och lyser alldeles för starkt! Jag vet inte vad som har hänt, den bara står där och skriklyser som en strålkastare, man får ont i ögonen av att titta på den och hela julmyset är totalförstört.

Droppen kom för nån timme sen när lia tog tag i den och brände fingret så vi fick leka under kallvattenkranen en stund.

Nu står den där släckt och blänger istället, och då jag förköpt mig på julklappar har jag inte råd att köpa nån ny.



Kolla skillnaden själv. Ovan är den goda mys-ljusstaken och nedan är den onda, besatta. Och försök att inte fästa någon vikt vid att det är svenniga Clas Ohlsson-ljusstakar. Jag ska köpa nya coola. Nästa år.


Är det nån el-kunnig som har nån aning om varför den gör såhär. Varför vill den oss illa?

4 kommentarer:

justdidit sa...

Jag tror att transformatorn har brunnit lite så att elen smiter en kortare väg genom den.. Men jag kan inget om sånt!

Ps. Du blev inte alls skrämd av mitt galna skratt:).. ..men tack för kommentaren. Nu kom förresten "äntligen" mitt sista snuskinlägg på länge. Från och med nu blir det bara puttinuttiga inlägg!:)

Anonym sa...

du har fel lampor i den!kolla så att alla har rätt styrka

Jempa sa...

Anonym: Grejen är att den blev så helt plötsligt, från att ha varit helt vanlig i flera dagar.. :(

Sabine sa...

Min blev så en gång strax innan lamorna pajade. Det har kanske fått sig en känga av Lia så de behöver bytas??