söndag 20 december 2009

Mer jul

Idag jäklar har fyra ljus brunnit vid frukosten och vi var ute och åkte pulka på eftermiddagen. Det är nästan så man känner lite julstämning och börjar se fram emot att träffa familjen, kolla Kalle Anka och ge bort lite julklappar.

Jempa ute och samlar föräldrapoäng

Men det är klart att rubriker som dessa måste grumla lyckan..


Fanfanfan. Varje år hoppas jag att ett mirakel ska ske så kräksjukan visar sig ha gett upp och självdött. Men nej. Istället kommer den tillbaka, nu ännu mer aggressiv.

Så nu ska man behöva ligga där, natt efter natt, och känna efter. Mår jag inte lite illa? Känns det inte konstigt i magen?

Och inte kan man slappna av om man får den heller, för man kan få den flera gånger om.

Jag har dock fått för mig, att om man oroar sig för någon tillräckligt mycket, så händer det inte. Därför ska jag oroa mig som fan, särskilt nu innan jul, men även resten av vintern för säkerhetsskull.

Så om jag inte blir så rolig att umgås med de närmaste månaderna får ni inte bli sura. Jag oroar mig bara.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jag kommer köra med 10 svartpepparkorn varje dag. Kommer förmodligen bli jävligt grinig av all krydda i den stackars magen. Men jag förblir iaf frisk! :-D

Miija sa...

Vi har precis haft den hela familjen - inte kul! Jag förstår din rädsla. Jag är totalt fobisk när det kommer till att kräkas.
Men du! Jag hörde att det bara var i södra skåne man blev drabbad ;o)