onsdag 10 februari 2010

Boom (eller Hur du får chefen att ogilla dig..)


Ibland har jag väldigt höga tankar om mig själv.

Dessa stunder får jag för mig att det är jag som startade den tvåfaldiga babyboomen som drabbat vår arbetsplats.

Självklart var det flera som hade barn innan mig, men när jag blev gravid spreds tillståndet som en löpeld över kontorslandskapet, och såhär såg det ut på en lunch hösten -08, några månader efter att Lia fötts, och alla föräldralediga bestämde sig för att komma och hälsa på. Samma dag.

Om ni letar runt lite ser ni tre barn av fem möjliga

Sen får jag för mig att alla de vackra barnen från boom nr 1, inspirerade till boom nr 2, och alltså såg dagens lunch ut såhär..

Fina föräldralediga

Så visst är det fantastiskt att tänka sig att jag anses vara orsaken till alla dessa underbara små nya liv..

Hur ska man annars förklara att det var så längesen jag fick löneförhöjning?

2 kommentarer:

Sara sa...

Hahahaha! Japp, man kan nog faktiskt säga att du startade det hela :)

Anonym sa...

Hahaha, jag vill bara påpeka att jag faktisk tilhörde BÅDA boomerna... guud va man är lättpåverkad va ;) Komjust på att jag va mammaledig i princip hela 2008 och sen 2009 va det dax igen... shit!

//Chris (ja jag är anonym bara för att jag i amningsdimman inte får till att logga in)