fredag 5 februari 2010

Ha!


Nu finns det fan ingen tvekan längre!

Jag och Lia har pussats mellan kräkattackerna, jag har fått kräk på stora delar av min kropp, vi har badat tillsammans och jag har till och med druckit (dock av misstag) lite av badvattnet där hennes lilla bacillhärjade kropp har plaskat omkring.

Och ÄNDÅ blev jag inte sjuk! Jag är immun! Hurraaa!

Fuck you kräkis! Jag vet att jag egentligen borde ha pekat långfinger, men det kändes liksom inte ok när Lia satt bredvid, så jag pekar långnäsa istället. Det känns inte riktigt som att det blev rätt, men visst ser jag triumfierande ut? Lia var inte lika intresserad av att håna kräksjukan, men då är ju inte hon immun heller...

Nu var det visserligen nån inkompetent idiot på Vårdguiden som inte tyckte att hennes symptom lät som en typisk kräksjuka, utan mer som en vanlig maginfluensa, men hon visste uppenbarligen inte vad hon talade om utan borde ta jobb på nummerupplysningen istället.

In your face kräksjukan!

4 kommentarer:

Miija sa...

Annars kan du ju prova på att ha vinterkräkan 2 gånger i rad. Jag tappade ca 5 kg på köpet, syftar på fg inlägg. Vinterkräkan är inte allt igenom evil när man tänker till. (vill gärna göra en liten sarkastisk gubbjävel med blinkade öga men jag vet ju att du inte är för dom så...ja, du får tolka det som du vill)
Grattis till att du är immun är väl ändå på sin plats! Hoppas att det går i arv till Lia.

Jempa sa...

Fy fan, jag läste det i din facebookstatus, stackare! :(

Och jag ÄR för smileysar i kommentarsrutorna, bara inte i själva inläggen! :)

henny sa...

jag hoppas att du är immun. ungarna har spytt i 3 dar här o jag har inte åkt på det ännu..men jag vet att jag inte är immun av tidigare efarenheter..jag har nog endast klarat mig pga alcogel överallt

A sa...

Guken tur du har då! :D

Själv hoppas jag nästan på att drabbas av det i första kommentaren.
Jag menar, vad är några kräkningar om man går ner 5 kg på kuppen. Lite får man väl offra!