tisdag 23 februari 2010

Trevligt och mindre trevligt


Igår kväll gick vår avdelning på jobbet ut och spelade lite inomhus-boule, rundpingis, och käkade buffé på Boulehallen.

Mer än halva gruppen hade trotsat den dödliga kylan, och trots att Boulehallen påminde om en Ukrainsk tortyrkällare, blev det en riktigt trevlig kväll.

Boule

När jag inte spelade försökte jag ta konstnärliga bilder. Det gick sådär. Min rekvisita skrek inte konst direkt.


Rundpingis som jag visade mig vara oväntat vass på (eller ja, dom andra kallade mig aggressiv. Det tyckte jag var lite hårt.)

Den här dagen kommer dock inte räknas som en av de trevligare.

Det började med att jag skulle åka till Örebro över dagen. Mitt tåg stod inte med på listan över inställda tåg på nätet, så jag trodde det var lugnt och tog mig till centralen.

Men..


Så tillbaka till kontoret igen.

Där hann jag dock bara vara i några timmar innan dagis ringde, och Lia hade diarré. Igen.

Så det var bara att ställa sig i snöstormen och vänta på en buss som aldrig kom, innan jag till slut hoppade in i en taxi en halvtimme senare. Förvandlad till en skakande, döende glass.

Och till råga på allt..

Inte snällt Robert. Inte snällt.

Menmen, Lia mår redan bättre och saker kunde vara värre. Man kunde ju jobba i kundtjänsten på SJ.


3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Helt rätt. Man ska se det positiva i saker som händer! ;-)

A sa...

Eftersom jag inser mina egna begränsningar så tycker jag det känns fint att "Edward" är ihop med "Bella" på riktigt. Det vore mycket värre om han dejtade någon typisk liten "Hollywood-hoppa"! :D

Jempa sa...

A: Du har rätt, egentligen är jag också glad att det blev dom. Så rätt liksom.. Nu får vi se hur länge det håller *elakt flin*