fredag 12 februari 2010

Gråtfest


Jag vet att det blir tjatigt om hur mycket man förändras när man får barn. Men ibland kan jag inte låta bli att fundera över vilken märklig filur jag var innan.

Jag kommer nämligen ihåg att jag tyckte Eric Claptons låt 'Tears in Heaven' var lite tråkig. Självklart sorglig och sådär, det handlade ju om hans son som dött, men ändå ingen ballad jag tyckte var något speciellt.

Men idag spelades den i lurarna på radion när jag gick hem från jobbet, och jag var nära att lägga mig i en driva och bara självdö av sorg.

Jag menar, var jag gjord av STEN förut!?

Jag behöver bara tänka på meningen 'Would you hold my hand, if i saw you in heaven?' så bryter jag ihop. Jag orkar knappt skriva ner den och måste nu kisa resten av inlägget för att slippa se det hemska på skärmen.


Jempa före barn (det där ska alltså vara en robot..)


Och efter. Känslig.

Min enda räddning som får mig att framstå som lite mänsklig i mitt före-barn-liv är att jag aldrig klarat av att sjunga 'I en sal på lasarettet' utan att bli lite tårögd.

Nu kan jag inte ens tänka på titeln, ännu mindre säga den högt, innan det brister.

Och inte blev det nån Fredagspub med jobbet heller eftersom jag isåfall skulle bli tvungen att ta med mig Lia, och dom rapporterade från dagis att halva avdelningen fortfarande är sjuka i kräkis, så jag vågar inte ta med mig den lilla bacillmänniskan till kontoret.

Eftersom Simon ska ut ikväll tänkte jag då istället som den sista svensken på jorden se 'Män som hatar kvinnor'

Förmodligen börjar jag grina redan i början när Mikael åker i finkan.

Meneee, ha en trevlig fredagkväll ni också!

6 kommentarer:

Mats sa...

Jag måste i vanlig anda bortse från allt du skriver och fråga vad är det för märklig bild du använt?

Vilken stel och stram hållning du har.

Jessica sa...

Obs! Varning! Lyssna absolut inte på Cat Stevens Father and Son!

A sa...

SNyft snyft!!! :´/

Jempa sa...

Mats: Vaddå? Jag sitter ju hur avslappnat som helst lutad mot ett bord! :)

Jessica: Varningen noterad

Elisabeth sa...

Jag hatar verkligen dansband och framförallt Vikingarna.
Alltså soundet på musiken och...jag vet fan inte vad. Hatar dansband helt enkelt.
Men den är låten är verkligen hemsk.
Hemsk för att det då är dansband och så får texten mig att börja tjuta
(hela berättelsen i texten är så hemsk)
http://www.youtube.com/watch?v=orSndVeHaDI

Jempa sa...

Ja en direktlänk kan man ju inte motstå.. Elisabeth, försöker du ta livet av mig??

Fy faaaaan vad sorgligt, buhuuu