lördag 6 februari 2010

Jempa hjärta Lekland


Ibland är jag lite amish.

Tills för bara några veckor sen klagade jag att det inte finns tillräckligt mycket att göra för småbarnsfamiljer på helgerna vintertid, och tyckte att det borde finnas några slags inomhuslokaler med lekplats och café.

Hade jag bara googlat hade jag insett att det finns hur många som helst.

Idag beslutade Rookie Mom och jag att testa det på Lidingö med våra döttrar, och alla fyra var mycket nöjde med besöket.

Jag tror nästan det var en av de lyckligaste dagarna i Lias liv.

Bollhavspremiär. Omåttligt populärt för en bollälskare.


Rekar


Lia visade sig vara en riktig bollhavs-hitler och blev mycket upprörd om någon odåga skräpat ner.


En stunds avundsjukt spanande på aktiviteter för de lite äldre..


..sen snabbt tillbaka till bollhavet.


Varmkorvslunch


Två sekunders stilla posning..


..sen business as usual


Lite väl mycket action där ett tag..


Och till sist lite poledance innan hemgång.

Nu sover hon djupare än vad jag någonsin sett henne sova. Det blir lätt återbesök varje helg och även fortsatta barnkalas där. No more hemmafikaångest!

6 kommentarer:

Marie sa...

Haha underbart!!!!

Jessica sa...

Åh poledance! Vad fint att hon ärvt dina talanger ! <3

Jenny sa...

Kör "Andy's" i Sickla nästa gång (gärna en helg mitt på dagen) och återkom med en rapport - om du överlever...

PS. Vi har ett supernära i Bromma (eller två till och med) där jag hängde flitigt under mammaledigheten. Barn under ett år går ju inte gratis, liksom vuxna, och det är helt dött på dagtid i veckorna, så det var billigt fika i mysig barnsäkrad miljö = perfekt!

Jempa sa...

Jenny: Jag vet att det finns i Bromma, men det kändes enklast kommunalt till Lidingö (Ropsten, sen första bästa buss en hållplats så ligger det alldeles där), men vi ska definitivt prova Bromma (först ska dock Simon få följa med till Lidingö nästa helg bara för att få se hur det är..), men sen blir det som sagt definitivt ett Bromma-test, så vilket av dom rekommenderar du?

Jempa sa...

Ännu ett till Jenny: Och efter DET blir det såklart sickla också! ;)

Jenny sa...

Jag har faktiskt bara varit på ett av dem: Lekhuset.com. Det är helt okej, men inte alls i klass med de andra jag varit på (Andy's, Nickis i Täby, Barnadiset i Högdalen). För äldre barn alltså. När de är spädisar räcker ju en mjuk matta att ligga på, men Viggo och Lia vill ju ösa runt, och Lekhuset är rätt litet. Lätt att ta sig till dock: 509:an stannar precis utanför.

Det andra i Bromma har jag hört är väldigt slitet, men jag har alltså inte testat det själv.

Av de jag varit på ratar jag Andy's högst för att det är störst (och har Wayne's), sedan Barnadiset, Nickis och sist Lekhuset).

Jag kommer definitivt jobba mig runt alla lekland i Stockholmstrakten dock!