måndag 8 februari 2010

Hårresande


Söndagen bestod av en dagstripp till Gävle som gick i skräckens tecken.

En stor del av dagen spenderades på syrrans hårsalong där jag och Simon blev tillsnyggade, medan Lia och Tindra hängde med salongsvålnaden, 'The head'.


På kvällen åt vi läskigt god mat och Rockband testades för första gången för mig. Jag var skrämmande dålig.


Även Simon testade, och som gammal trummis var han otäckt mycket bättre än mig.


På vägen hem i bilen blev det kusligt på riktigt, när Simon råkade blända en långtradarchaufför, och han hämnades genom att åka bakom oss en lång stund med alla ljus inklusive strålkastarna på taket påslagna.

Nu kan jag skratta åt den känsliga killen, men då, på en lång mörk landsväg, med bara skog på sidorna, och ett sovande barn i baksätet, är man fan inte kaxig när man är förföljd av en ilsket lysande långtradare som skulle mosa vår Nissan på två sekunder om det hade varit en skräckfilm.

Min utsikt i backspegeln obehagligt länge..

Och just då kändes det verkligen som vi var mitt i en.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, sjukt obehagligt huvud!

Och jag suger oxå på Guitar Hero..

/Marie

Västgötskan sa...

Att inte reta människor i trafiken är en viktig regel...

...som jag brutit flertalet gånger! Med fingrar och hyttande nävar som "svar". För att inte tala om snubben som följde efter mig i ett par mil också, när jag pendlade mellan 60 km/h och 120 km/h på motorväg.

Idioter finns det gott om! :-O