torsdag 18 februari 2010

Men fan


Jag (misstänksamt): Vad är det i den där lådan?

Simon (glad): Våra nya högtalare!

Jag: Menååå, jag vill inte ha fler sladdar i vardagsrummet. Jag vill ha osynliga högtalare som svävar i luften.

Simon: Men det är lugnt, jag har köpt trådlösa för din skull.

Han donar och grejar, jag gör något annat ett tag.

Jag: Men vad är det där som står under tv:n!?

Simon: Subwoofern!

Jag: Men.. Det är ju en jättestor svart ful låda! Den kan inte stå här! Jag trodde trådlösa betydde att de knappt syntes!

Simon: Men den får inte plats någon annanstans.

Jag: Men vi behöver inget bättre ljud! Det är väl bra som det är!

Simon: Du behöver det kanske inte nä...


Mitt hem är förstört.


PS: Om ni tycker Simon har lite konstig stil runt nacken så beror det på att han är döende i nackspärr. Denna nackspärr gör att han inte kan byta blöjor på Lia, diska eller ens byta tv-kanal, men han kunde bära den stora fula lådan. Märkligt.

Nån som vill ha en ny man? Jag säljer honom billigt just nu.

6 kommentarer:

A sa...

Oj! Det var en stor låda. Pynta den med virkade dukar och tygblommor så kanske även din man tröttnar på den och ställer undan den.

Mats sa...

Vilken enorm sub, det finns ju klockers små nu.

Jempa sa...

Jag hade tur.. Pixmania hade skickat fel modell, så nu måste vi börja om.

Jag ska infa om att det finns små subar.. :)

Jessica sa...

Tänk snälla tankar. Tänk att han såg en hel svensk film för din skull :)

sara sa...

Då skall du inte se alla våra sladdar.. här hemma låter det mer "mm jag ska fixa.. när jag har tid.."

JohaN sa...

Vad är det med tjejer och rädslan för härligt feta elektroniska prylar? Inget får synas i den sterila miljön som ni kallar för stilrent. Big is better!