måndag 1 februari 2010

Vuxen igen


Ok, då är böckerna färdiglästa, jag har lämnat fjortis-stadiet bakom mig, och vill samtidigt passa på att be om ursäkt för allt tjat om Edward ni har fått utstå på sistone.

Det är bara... att jag känner att jag håller på att förlora kontrollen över allt det nya i nöjesvärlden.

För några år sen var jag övertygad om att jag skulle bli världens coolaste mamma med full koll på alla nya skådisar, artister och tv-serier.

Men nu måste jag stanna upp och erkänna för mig själv. Jag vet inte vad Kim Kardashian är känd för. Jag förstår inte vad 'The Hills' går ut på. Jag har heller aldrig hört en låt av Taylor Swift eller sett ett avsnitt av 'Glee'.

Twilight-böckerna blev ett besök tillbaka till den där sorglösa spännande tiden innan bostadslån och dagishämtning, där ingen film kommer bli bättre än Pulp Fiction, ingen kommer sjunga bättre än Axl Rose, och det tydligen är helt ok att tycka att en skäggig gubbe som George Clooney är en riktig heting. Där allt nytt är barnsligt och färglösa kopior av de storheter vi hade på 90-talet.. Allt utom Twilight.

Jag avslutar såklart på topp, genom att visa en bild från min och Edwards första hångel. Jag är medveten om att jag ser lite tveksam ut, men jag ville nog vänta lite, medan han var het på gröten som vanligt... Jag är även medveten om att mitt hår ser lite märkligt ut. Ljust i fram och mörkt i bak liksom. Men Edward verkar gilla det, så vad gör man?

Men nu ska jag alltså vara mogen ett tag.

Inget mer skrivande om glittrande dildos, upprepade biobesök, tonårsöverkroppar och vampyrfantasier.

Iallafall i ungefär ett år till. Tills nästa film kommer. Då jäklar blir det tantsnusk på högsta nivå igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, neeej! Mer tantsnusk !! :D

/Marie

Anonym sa...

Bästa bilden!!! Hahahaha SHit vad rolig du är.
Tantsnusk eller fjortiskärlek, vad man nu vill kalla det är ju underbart ju. Men jag håller med, det räcker nu. Ska snabbt läsa sista boken och sen får det vara bra. Det är dags för Edward att hoppa in i nån annans drömmar och fantasier framöver.
Kram Sabine
P.s Du vet vem du kan ringa om du vill ta ett återfall och behöver prata lite... ;)

A sa...

Överge inte tantsnusket! :D

Själv är jag snart klar med bok två och njuter av att ha två kvar.
Jag vet för övrigt inte heller vad Kim Kardashian är känd för, fattar absolut inte storheten med "The Hills". Kanske har jag hört Taylor Swift, men vet inte om det.
Glee, däremot, kollar jag på! Det är SKITABRA!

Västgötskan sa...

Jag ska inte kommentera din fjortisförälskelse, för det vore nog att kasta sten i glashus.

Vem hade tackat nej till Sawyer i Lost!!!! *dreggel*