söndag 14 februari 2010

Tillbaks från de döda


Jag vill börja med att tacka för allt ert stöd när jag spenderade lördagen med huvudet i toaletten. Alla fina kommentarer värmde verkligen.. (Ja, jag är precis så bitter som jag försöker låta)

Men nu glömmer vi det och går vidare tycker jag.

Gårdagkvällen var nämligen helt underbar.

Allt jag gjorde var att sitta uppkrupen i soffan, dricka rumstempererad, avslagen Coca-cola och kolla film, men har ni tänkt på vilken ny uppskattning man får för livet när man just frisknat till från magsjuka?

Lyckan när man inser att det faktiskt är över och man inte kommer att kräkas mer är nästan euforisk, och man är så tacksam för minsta lilla livet har att erbjuda.

Jag ska försöka hålla fast vid den känslan även idag, innan jag imorgon förmodligen har glömt bort allting och tar för givet att jag ska må bra hela tiden igen. Otacksamt lagd som man är.

Två saker lärde jag mig från gårdagens tripp till helvetet:

1. Det är liksom ännu lite värre att kräkas när någon står bredvid och pekar och skrattar.

2. Lia verkar inte vara särskilt empatiskt lagd.

Men som sagt, nu är allt över och vi är friska och glada i säkert flera dagar till om vi har tur. Ikväll blir det Alla Hjärtans Dag-middag ute och glöm inte att vara extra kära idag.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Vilken elak dotter du har?! :-O ;-)

Tess i Sala sa...

Skönt att du mår bättre!