söndag 1 februari 2009

Antm-baksmälla

Det har väl inte undgått någon att jag är lite besatt av Top Model..

Ganska många verkar faktist vara fascinerade av det här programmet, och det har tv3 tagit fasta på, och köpt in även Top Model Canada och Australia.

Lyckligt satte jag ner Lia med en hel hög leksaker framför sig, så hon skulle vara sysselsatt ett tag, och kröp upp i soffan för ett riktigt maraton.

Men lyckan blev kortvarig. Snart kände jag att intriger, makeovers, gångstilar och go-sees stod mig upp i halsen.

Det blev för mycket av det goda helt enkelt, och jag var även till min stora fasa tvingad att erkänna en sak för mig själv. Tyra är nog ganska bra iallafall.

I Americas Top Model är det färger, glitter och glamour. Snygga, vältaliga modeller to be, som åker utomlands och får priser värda stora pengar.

I alla andra länder är Top Model ett riktigt lågbudgetprogram, med trista kulisser, alldagliga tjejer och amatörmässiga foton. Programledarna försöker glänsa och underhålla, men det blir bara platt och ointressant.

Nu sitter jag mest med känslan som påminner om att jag inte borde ha tagit den där sista drinken. Men på tisdag kl 20 hoppas jag känslan har gått över..



Med detta enormt djupsinniga inlägg önskar jag er en trevlig söndag!

1 kommentar:

Miija sa...

Jag håller mig fortfarande till den skaran som inte är ett Tyra-fan. Jag klarar helt enkelt inte av hennes präktiga stil. Men jag är ett STORT fan av top-model och eftersom hon har ett finger med i spelet där i form av producent så är hon väl inte 100% genomrutten :o)