tisdag 21 april 2009

Äckel-sm

När jag var yngre brukade jag sticka in nageln i äpplen i matbutiken, för att på så sätt avgöra om dom var mjöliga eller inte.

Men sen insåg jag äckligheten i det hela och utvecklade istället ett system där jag har fått för mig att jag kan se mjölighetsgraden på ränderna i skalet.

Tyvärr verkar jag vara ganska ensam om det, utan nageltricket verkar numera jäkligt poppis. Det går fan knappt inte att hitta ett äpple utan ett bågformat litet märke i längre.


Sjukt äckligt. Jag fördömer er nageltryckare lika mycket som nöt-snattarna.

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

You and me both! :-O Äckligt är ju bara förnamnet. Jag köper alltid granny smith (de jättegröna). På så sätt riskerar jag inte att få mjöliga. ;-)

A sa...

Men guuuud va äckligt! Har aldrig tänkt på att det är nagelmärken.
Så står man där och tvättar äpplena och tror det är frid och fröjd, tar ett bett och får i sig någons under-nageln-skit! Urk!

Novellskrivarn sa...

FYFAN vad vidrigt! det har jag inte tänkt på... buuuu nu kommer jag aldrig mer vilja äta ett äpple.