fredag 17 april 2009

Snusk-tant

Jag har just kommit tillbaka från ica och är riktigt förgrymmad.

När jag stod vid Exotic Snacks hyllan och stoppade nötter i min påse, dök det nämligen upp en kärring intill mig, som stoppade sina små grisfingrar rätt ner i en av behållarna, plockade upp några nötter och LUKTADE på dom.

Som tur var lade hon inte tillbaka dom för då hade jag svimmat av äckel, utan hon gick vidare. Och kvar stod jag och förbannade mig själv för att jag inte kallat henne för hennes rätta namn.

Så jag handlade vidare och försökte glömma det jag just bevittnat. Återigen hade jag missat ett tillfälle att platta till en idiot, det var bara att acceptera.

Men så var turen på min sida. Grisen hamnade före mig i kön.

Jag började genast fumla med kameran för att ta ett kort på förövaren. Som en efterlyst skulle jag lägga upp bilden på bloggen för att varna mina medmänniskor.

Men det var som att skrället kände på sig att hon skulle bli uthängd och bespottad, för innan jag hann få av blixten vände hon sig mot mig och tittade med ett tandlöst leende ner i vagnen.

'Vilken söt bebis!' utbrast hon. De magiska orden för en förälder, och hon blev iallafall till hälften förlåten.

Som tur var för mig har jag sett andra äckel stoppa ner fingrarna bland nötterna, så jag tar alltid på ett speciellt sätt som jag nu vill dela med mig av, för er som fram tills nu har levt i lycklig ovetskap om detta snusk som pågår.

Gräv ALLTID med spaden längst in i behållaren, så det åker ner nya nötter från röret, och där har iallafall inga äckliga kunder varit och tafsat.

Lova det nu.

2 kommentarer:

Novellskrivarn sa...

Jag lovar. Dyrt och heligt. Jag höll nämligen just på att kräkas åt griskvinnan.

Mats sa...

Jag är besviken, jag hade hoppats på mer av dig.
Off with her head!