söndag 5 april 2009

Nytt cv

Skulle jag av någon anledning förlora jobbet efter min mammaledighet behöver jag nog inte oroa mig särskilt mycket. Jag har nämligen snappat upp ett helt gäng nya färdigheter som enkelt skulle leda in mig på nya yrkesbanor.

Jag kan vara vaken flera dygn i sträck och ändå fungera - Läkare

Jag är van att ha bajs upp till armbågarna - Bonde

Jag kan smyga helt ljudlöst in och ut i ett rum - Ninja

Jag kan tala i viskande men ändå mycket tydlig ton - Bibliotekarie

I övrigt så har jag lärt mig att duscha på 30 sekunder, äta på 1 minut och har nog ökat min tangentbordshastighet med 20 tecken i minuten, vilket tyder på stresstålighet och effektivitet.

Min talang att amma, blogga och titta på en Top-Model repris samtidigt tyder också på att jag klarar att ha många bollar i luften.

Finanskris my ass, vem skulle inte vilja anställa mig?

4 kommentarer:

Mats sa...

Jag ser framför mig ett jobb som producent för nån dokusåpa som Big Brother.
Vara vaken dygnet runt och hantera den enorma mängd skit som kommer ut från deltagarna och spårlöst försvinna när programmet floppar men ändå kunna viska till vakten på Spy Bar att du ska gå före kön för du kan se till att fixa in honom i tv.

Jempa sa...

Också en mycket bra idé.

Västgötskan sa...

Jag hade ju anställt dig direkt! Synd att du bor så långt bort. :-D

Novellskrivarn sa...

men vafan! ingen har skrivit det viktigaste:

det där var fan det bästa och roligaste blogginlägget på länge! heja!