fredag 24 april 2009

Money, money, money

Det har nog inte undgått någon att jag gärna vill bli rik.

Jag har tidigare haft några extrema planer som bland annat att flytta till USA, såga av ett ben och adoptera några ungdomar på glid. Sen ansöka om att få nytt hus i Extreme Home Makeover, som jag sen säljer och tjänar några miljoner.

Men det var för många luckor i den planen kändes det som.

Ibland undrar jag om min längtan att bli rik beror på att jag haft det så nära inom räckhåll, men att det glidit ur händerna på mig utan att jag kunnat kontrollera det.

Min farfar var nämligen en framgångsrik affärsman som ägde ett stort antal lägenheter i centrala stockolm.

Min pappa gjorde sig ett namn på sin skola, när dom en dag serverade pölsa, och pappa gick fram till mattanterna och förklarade att han minsann inte åt hundmat.

Gården pappa växte upp på

Tyvärr gjorde olyckliga omständigheter som börskrascher och annat att det mesta av förmögenheten försvann, och det finns därav inga feta arv att invänta.

Även Simons pappa hade stor framgång de år han 'levde i exil' på Irland, och spelade Keyboard i landets då mest populära band, Dickie Rock.


Svärmor har berättat historier om turnéer och groupies som stod och skrek utanför huset. Men det tog inte lång tid innan det irländska vädret fick honom så deprimerad så han tog hela familjen och flyttade tillbaka till Korfu.

Där arbetar han nu som hotellmusiker på somrarna, för pengar att överleva vintern med.

Så det är bara att inse, ska vi bli rika får vi fixa det på egen hand.


1 kommentar:

Miija sa...

Vem tusan vill inte bli rik...? Eller kanske inte rik men så att man klarar sig och det blir över..:) Ha en härlig helg!