lördag 25 april 2009

Bästa.

Dagar som denna måste man nästan skriva lite om vädret, trots att alla andra också gör det. Annars är man lite konstig.

Idag var det den avskydda vårstädningen, som jag (stackars mig) inte kunde vara med på eftersom Simon jobbar och jag har Lia att ta hand om.

Så jag smet iväg och hade lek/fika-date med Aisha och dotter istället. Det absolut bästa var när vi tog en latte på ett av Caféerna vid Pampas Marina. Utomhus, vid vattnet. Och Lia sov sig igenom alltihop.


Jag kunde alltså sitta och fika i solen utan att behöva fylla på med majskrokar och plocka upp teskedar från golvet. Något man inte hade en aning om hur mycket man skulle uppskatta innan man fick barn.

Aisha ler glatt. Lyckligt ovetandes om att hennes dotter har börjat snorta i sig bullen, och att en bestämd Linda Isacsson sitter bakom henne. När som helst kan det bli dags för öråd.

Allt detta medan mina grannar låg och rensade ogräs i rabatterna mellan kl 10-15. Bästa soltimmarna på dagen.

Helt klart värt mina kommande 200 kr i böter.

2 kommentarer:

A sa...

Återigen; bostadsrättsföreningar har ingen som helst rätt att ta ut böter för att man inte deltar i städdagar. Våga vägra städa - och våga vägra betala. ;D

Slackermorsa sa...

Hmm, svårt att fatta att vädret var underbart när jag sitter inlindad i världens största sjal & bullsnortaren vägrade ta av sin mössa... fast det var fantastiskt skönt, en dag jag kommer att minnas när den svenska sommaren har regnat bort helt :|