tisdag 26 maj 2009

En lycklig plats

Det finns en plats (där jag bor, och av en händelse försöker få två kompisar att flytta..) där alla är lyckliga och där solen alltid skiner. Den platsen heter inte helt oväntat Solna.

Här finns ett fint centrum, massor av parker och grönområden, och ligger på gångavstånd från Vasastan och pärlor som Pampas Marina.

Lyckliga människor i Hagaparken. Lia är lite självsäkert nöjd, hon har ju bott i Solna hela sitt liv. Olle är sådär lycklig för att han snart ska flytta till Sumpan. Nära nog.

Ännu ett bevis på att detta är en fantastisk plats att bo på kom igår, när jag efter ett soligt besök i Hagaparken (även det, självklart på gångavstånd), insåg att jag tappat min jacka nånstans på vägen.

Bara en munkjacka från HM, inget speciellt alls, men ändå sjukt irriterande.

Men när jag senare på kvällen skulle gå och handla i den - såklart - närliggande matbutiken, så hängde den plötsligt där.

Som en hägring i solnedgången..

En vänlig själ hade plockat upp min jacka och hängt den så att tapparen lätt skulle bli hittaren, och ingen hade kissat eller målat grafitti på den. För i Solna är alla snälla.

Så, Emil och Sara. Sluta kämpa emot nu. Jag vet ju att ni vill..

3 kommentarer:

Emil Schwartz sa...

Här ute i högdalen hade man troligtvis sett någon gammal a-lagare gå runt i centrum med tröjan. Jag lägger till det på plussidan av min för- och emot-lista!

Novellskrivarn sa...

Men hallå! Hur underbart vackersnällt var inte det där? ÅH jag dör lite av finhet! Heja mig som ska bo nära solna snart! :)

Novellskrivarn sa...

ps emil, jag skulle gärna vilja se din säkerligen obefintliga emotlista.