lördag 23 maj 2009

Pinsamma jag..

Jag är i Gävle över helgen, och ikväll ska vi gå på 80-tals fest.

Till festen blev vi ombedda att ta med ett foto på sig själv från den här tiden för det ska göras någon typ av collage.

Så jag satte mig igår med mina föräldrars gamla foton från skoltiden för att hitta något passande.. Men det tog inte lång stund förrän jag var helt kallsvettig.

Vissa människor kan tydligen skratta åt sig själv och hur dom brukade se ut.. Men jag tillhör inte den kategorin.

Jag menar.. hur i h-e såg jag UT?? Hur kunde jag få gå omkring helt fritt på gatorna med den där permanenten och dom där ögonbrynen. Varför sa ingen något? Varför gjorde ingen något?

Lite i smyg skapade jag snabbt en egen hög för de allra värsta exemplaren, och dom följer med till stockholm för att strimlas, hackas och slutligen brännas.

Jag ska även försöka spåra de som jobbade i fotobutiken när dessa hemskheter framkallades. Dom måste försvinna.

Till slut hittade jag ett från -81. Jag var då sex år och kunde fortfarande klassas som ganska söt. Fotot togs även under en familjesemester på Mallorca när jag var brun och fin.

Tur det.

5 kommentarer:

Västgötskan sa...

Fegis! ;-)
Klart man ska ta med det hemskaste kortet. Kollagen blir ju inte roliga om alla tar med söta bilder.

Novellskrivarn sa...

Snälla kära du, du MÅSTE publicera vartenda överjävligt kort innan du shreddar dom! annars hotar jag med att lägga upp bilderna från frmafesten i samma tema.. ;)

Miija sa...

Man kan inte skriva ett sådant inlägg utan att bjuda på åtminstone EN bild... Kom igen!

Jempa sa...

Jag har ingen scanner längre tyvärr.. ;) Bild från festen kommer dock.

Slackermorsa sa...

Det går hyfsat att ta kort på foton, check out A:s fb... ;)