söndag 3 maj 2009

Förlorad

Man blir ju lätt lite korkad när man fått barn. Tydligen är det något med amningen plus såklart det faktum att man inte får sova ordentligt.

Jag hade sett fram emot att bli mig själv igen. Att hänga med, ha koll, inte behöva oroa mig för vilka konstigheter som kan hoppa ur min mun i fel tillfälle och helt enkelt att komma ihåg saker som jag brukade göra.

Men döm om min förvåning när jag nu, ett par veckor efter att jag slutat amma och Lia sover mycket bättre på nätterna, fortfarande är helt puckad.

Jag glömmer fortfarande att ta med hälften av fikat om vi har picnic, jag tappar saker som om jag hade glidmedel på fingrarna och jag säger saker som i jämförelse får Teletubbien Laa Laa att framstå som en Mensa-medlem.

Ska det alltså vara såhär nu?

4 kommentarer:

Marie sa...

Det kallas tydligen "mamma-hjärna".. Inte speciellt roligt faktiskt. Inte alls..

Novellskrivarn sa...

men neeeeej! då är ju hälften av mitt sluta-amma-projekt förgäves! buuuu!

Västgötskan sa...

Jag har också hoppats på detta, men har sakta tvingats inse (och tyvärr acceptera) att jag kommer nog aldrig bli lika "med" som jag var innan barnen.

Mamma Melissa sa...

Lala i Mensa... ja, det hade varit något... jag, utan läkarexamen, rekommenderar spa och vila utan barn:.))