tisdag 19 maj 2009

Något positivt

Det enda som är bra med att fildelning numera är olagligt, är att jag inte längre behöver känna mig så amish..

Vi kom igång ganska sent med allt detta på grund av vår värdelösa.. Ja, vi skyller på datorn.

Iallafall, så brukade jag komma helt uppspelt till jobbet på torsdagarna, och hojta 'Gud, SÅG ni Grey's igår??'.

Mina kollegor brukade då se oförstående ut och fråga vad som hände.

Jag berättade besviket, och då brukade dom titta på varandra och le i samförstånd. 'Ojoj' mös någon sen 'Det där är bara början, du får se vad som händer sen..'

Men nu vågar ju ingen ladda ner nånting längre, så äntligen ligger vi alla lika. Ha!

Jag kan dock inte låta bli att undra.. Om man snällt betalar sin tv-licens och även avgifterna till Canal Digital, Comhem eller vad man nu har.. Spelar det då nån roll om man laddar hem tv-program? Man ser dem ju bara lite tidigare..

Upplys mig.

5 kommentarer:

Slackermorsa sa...

Sällar mig till amish-sällskapet eftersom jag alldeles nyligen upptäckt SVT Play. E gillar I drömmarnas trädgård & det går 06:00 på mornarna - alltså fetbort.

CICICICI sa...

12 § Var och en får för privat bruk framställa ett eller några få exemplar av offentliggjorda verk. Exemplaren får inte användas för andra ändamål än privat bruk.

8 § Ett verk anses offentliggjort, då det LOVLIGEN gjorts tillgängligt för allmänheten.

Jempa sa...

CICICIC: Ser jag ut som en advokat? Jag fattar inteeee...

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Hm... intressant tanke... skriv och fråga Radio och Tvtjänsten... de är nog glada för uppriktiga frågor och inte bara utskällningar för att de skickar fyrdubbla räkningar varje månad....

Daniel sa...

Nej det får man inte, man får inte göra nåt dessa dar!